Зробили оффер кандидату, а він відмовився?

Напевно, ви вже стикалися з ситуацією, коли співбесіда пройшла успішно, кандидат вам сподобався, обговорили співпрацю, призначили дату виходу, продумуєте план адаптації, все відмінно – мотивований фахівець вже практично в вашій команді! А ні .. і тут ваші крила опускаються, – кандидат повідомляє, що прийняв іншу пропозицію. Ну як же так, адже все пройшло ідеально? Чому так сталося, що кращого є в іншій компанії, чого немає у нас?

Ринок праці трансформувався, це стосується і України, і глобального ринку. Компанії відчувають дефіцит фахівців. Якщо кілька років тому резюме здобувачів було в рази більше, ніж пропозицій про роботу, то сьогодні по деяких позиціях пропозиції вже перевищують попит.

Давайте розбиратися.

Причина, чому обирають не вас:

  • Перша і головна причина, що логічно, це грошове питання. Не спокушайтеся соціально-бажаними відповідями «хочу розвиватися», «переріс компанію, а у вас цікаві завдання», «хочу працювати з професіоналами». При виборі роботи основним чинником буде заробітна плата. Базові потреби є у кожної людини, кожен розраховує продати свій досвід і отримати гідну винагороду за свої вміння і навички. І якщо на ринку є компанії, які готові платити за цей досвід, чому саме вашу пропозицію кандидат повинен прийняти?
  • Наступною причиною буде невідповідність цінностей компанії цінностям кандидата. Атмосфера на співбесіді може як розташувати, так і відштовхнути кандидата. Зовсім не розташовує до спілкування і позитивного результату затримка початку співбесіди або його перенесення, зневажливий тон керівника, відсутність як такої структури співбесіди, млява презентація компанії, непрозорі умови, неясні завдання і обов’язки. Кандидати хочуть бачити повагу до себе, зацікавленість в собі.
  • Зіпсована репутація компанії може вплинути на рішення кандидата, навіть якщо перші дві причини виключити. І винагорода може бути вище, ніж у конкурентів, і доріжку розстелити можете перед кандидатом, зустріти з хлібом і сіллю .. Але почитає відгуки скривджених співробітників про те, що зп не платять, бардак в організації, керівник неадекватний і т.д., і т.п. і піде шукати іншу компанію.
  • Як не дивно, але великий відсоток кандидатів взагалі не збираються міняти роботу. Придивляються, прицінюються. І, може навіть щиро, на співбесіді хочуть прийти до вас, а потім повертаються в рідні стіни, спілкуються з керівником і не наважуються зробити цей крок.
  • Форс-мажор буває, але рідше. Іноді це відмовка, щоб не озвучувати справжню причину. Задумайтесь, якщо один за одним кандидати називають вам причину відмови – від’їзд, хвороба, зміни життєвих обставин, то може все-таки причиною є одна із зазначених вище?

Отже, сьогодні ситуація з конкуренцією за таланти стає серйозніше і пора міняти стратегії пошуку людей – вибирають не компанії, а кандидати.

На що звернути увагу, якщо не виходить залучити фахівця:

  • позиціонування компанії, представленість на ринку;
  • переваги компанії на ринку праці;
  • відповідність умов очікуванням кандидатів;
  • ефективність рекрутингового процесу.

Ефективність рекрутингового процесу – складне поняття, яке включає і інструменти, і організацію підбору та оцінки персоналу. Це та область, де ми і наші замовники по праву вважають нас експертами. Про те, чому пошук фахівця варто довірити професіоналам, читайте в наших статтях.

Введіть ваш e-mail в форму нижче
і раз на місяць ми будемо надсилати
корисний контент на пошту. Без реклами.