Наше кадрове агентство працює 15 років і знає не з чуток всі нюанси про ставку та голий відсоток. Щодня ми стикаємося із замовниками, із заявками на підбір персоналу, різними умовами праці та відгуком на ці умови від кандидатів.
Багато компаній дотримуються певних встановлених умов, що не зсуваються, і незважаючи на те, що вони не завжди в рамках ринку праці нам потрібно шукати кандидата, якому ці умови будуть відповідати, будуть зрозумілі і його досвід принесе користь компанії замовника.
Ми також бачимо, що вже минули ті часи, коли співробітник повністю віддавав себе роботі, приймав усі умови праці за благословення і радий був будь-якому рішенню чи завданням керівника. Наразі кандидати диктують свої умови та ретельно обирають! Вони не готові на безкоштовні переробки, на роботу у вихідні, на затримку заробітної плати, на офіс без вікон і повітря, на незручне територіальне розташування, на грубе ставлення керівника та войовничий настрій усередині колективу, вони легко змінюють роботу, коли умови змінюються чи домовленості не виконуються.
Що важливо пам’ятати
Кожна людина має безліч справ і думок. І не варто очікувати, що всі підлеглі компанії будуть сконцентровані тільки на роботі. Ті, хто буде, або трудоголіки та кар’єристи, або бізнесмени. Для решти робота — це джерело доходу, яке дозволяє займатися тим, що їм подобається в житті (хобі, відпочинок, їжа, захоплення).
Будь-яка людина щодня вирішує безліч завдань — коли сплатити за комунальні або оренду, де купити продукти/одяг, коли сплатити тренування дитині, сплатити лікування, купити передноворічні подарунки, куди поїхати відпочивати тощо. Такі питання постійно крутяться в голові дорослої людини. Одночасно виникають й інші важливі, і не дуже справи. І десь у всьому цьому є робота.
Кожне із завдань, перелічених вище, має коефіцієнт тривожності, який впливає на те, скільки місця це завдання займає у свідомості. На цей коефіцієнт впливає багато змінних. Наприклад, завдання забрати дитину з тренування не викликає тривоги доти, доки не побачиш вібруючий телефон з ім’ям тренера і не зрозумієш, що це потрібно було годину тому. А завдання оплатити комунальні не викликає тривоги, поки ти не відкриєш гаманець і не побачиш, що там достатньо грошей тільки на їжу. Коефіцієнти тривожності у голові дуже швидко перебудовуються.
Людина задоволена тоді, коли вона регулярно закриває свої завдання, і при цьому загальний рівень тривожності всіх активних завдань не перевищує внутрішній рівень комфорту. Люди полюбляють називати цей рівень комфорту «стресостійкістю». Стресостійкість у всіх однакова, як і її рівень. Просто пріоритети різні, і на сполох викликають різні речі.
Для одного запізнитися на зустріч — нісенітниця і норма життя, а для іншого — огид до самого себе. Якщо людина вказала в резюме високу стресостійкість, це означає, що вона сповнена здорового (або не дуже) пофігізму до робочих справ.
Ставка, ставка +% або лише відсоток
Коли дохід нестабільний, співробітник постійно занурений у вир стресу:
- Усі робочі завдання стають пріоритетними, а тривожність із них максимальна.
- Інші завдання починають напружувати, тому що на них завжди потрібні гроші та час. А гроші стали синонімом нервів.
Чи довго людина протягне в таких умовах питання риторичне.
У співробітників, яких переклали лише на %, у такому разі є кілька варіантів і роботодавець повинен це розуміти і бути готовим до них:
- При першій нагоді співробітник може піти в зону меншого ризику та більшої стабільності, щоб знову отримувати задоволення від закриття дрібних завдань спокійного життя.
- Співробітник почне адаптуватися, щомісяця справлятиметься зі стресом невідомості до моменту, поки це стане нестерпним або виносно…
- Або, можливо, порозкине мозком і зрозуміє, що краще працювати на себе.
З погляду роботодавця
Перекласти на % це справді дуже комфортна для підприємця картина світу. У ньому всі свої підприємницькі ризики перекладаються на працівників.
Але якщо співробітники готові нести такі ризики, то вони, мабуть, готові до свого бізнесу. Однак найчастіше це не так. Ваші підлеглі готові працювати, але не ризикувати головою.
Ми не зустрічали жодного виду бізнесу, де все залежить лише від одного співробітника. Зазвичай співробітник— це приблизно 30% успіху. Якщо взяти позицію Менеджера з продажу, то він продає відношення, а крім нього існують інші фактори: продукт/послуга, підтримка, сила бренду, комерційні умови, ринок, конкуренти — на це все менеджер впливати не здатний. А клієнти найчастіше йдуть саме через такі речі. І за них відповідальний підприємець.
Який висновок
Ми як рекрутери ЦСБ «Олександрія» дуже рідко зустрічаємо кандидатів готових працювати тільки на %. Такі вакансії можуть закриватися довше 1 місяця або не давати потрібний результат зовсім.
Для продуктивної роботи компанії зарплата повинна забезпечувати всі базові потреби працівника, які він відчуває. Дуже багато працівників на відсотку завжди шукають роботу зі стабільним окладом. І, як правило, вони її знаходять.
Хороших менеджерів насправді мало, тому їм треба платити не лише гідні оклади, а й бонуси згори.
І керівнику треба змиритися з тим, що працівники звичайні люди. Вони не думають про ваш бізнес увечері або на обіді. Вони прагнуть проводити вечори вдома та переживати про сім’ю, а не про угоди.
Їх неможливо змусити працювати, посадивши на відсотки. Зате можна мотивувати хорошими умовами праці, стабільним та зрозумілим доходом та адекватною атмосферою.
„Я не плачу хорошу заробітну плату, бо у мене є багато грошей; у мене є багато грошей, тому що я плачу хорошу заробітну плату.“ — Роберт Бош
На щастя, компаній, які не бояться платити за своє стабільне зростання, стає дедалі більше.
Захищайте своїх працівників, дайте їм стабільність та впевненість у завтрашньому дні, дозвольте спокійно працювати, і тоді вони дадуть відповідь максимальною продуктивністю.
ЦСБ «Олександрія» бажає успішного закриття всіх Ваших вакансій!
Зі свого боку, наше агентство завжди готове надати Вам якісні послуги з пошуку, підбору та оцінки персоналу, а також консультації експертів-рекрутерів у разі самостійного пошуку працівників!
УСПІХІВ ВАШОМУ БІЗНЕСУ!
Введіть вашу e-mail у форму нижче
і раз на місяць ми надсилатимемо
корисний контент на пошту. Без реклами.